Sayfalar

4 Ocak 2015 Pazar

Son Kamelya / Sarah Jio (Yorum)



                                                  Orginal Adı:The Last Camellia 
                                                            Yazar:Sarah Jio
                                                       Yayınevi:Arkadya Yayınları
                                                         Çeviren:Ayhan Ece Şirin
                                                         Goodreads Puanı:3.87



   Arkadya Yayınları'ndan çıkan Sarah Jio'nun dördüncü kitabı Son Kamelya'yı bitirmiş bulunmaktayım.
Bu yazarın bence kalemini beğenmemek olamaz.Çıkarmış olduğu bütün kitaplarını severek okudum.(Tabii bu arada daha okumadıklarım da var).
Fakat bu sefer ki kitabı benden, tam not alamadı. Evet yazdığı konular gerçek, samimi ve içten; ama bu kitabında çok üstü kapalı, açıklanmayan cevapsız kalan sorular oldu. Belki sonunu bu şekilde bırakmak bir çok kişinin hoşuna gidebilir ama benim fikrimce bu durum, Sarah Jio'nun kalemine yakışmadı. Neyse sonuçta bu benim fikrim :)
 
   Yazar, yine aynı tarz geçmiş ve günümüz arasında mekik dokuyor. Konusuna gelirsek;
Flora Lewis,1940 yılında New York'ta kendilerine ait fırında çalışmaktadır. Aynı zamanda Flora, bitki bilimine de meraklıdır. Annesi ve babası çok hasta olup, çokta borçları vardır.Flora, ailesinin çok borcu olduğundan dolayı fırına gelen gizemli adamın teklifini kabul eder. Fakat yolculuk sırasında uluslararası bir çiçek hırsızlığına düştüğünü öğrenir. Bu çiçeği bulacağı yer, Livingston Kösküdür. Köşkte, çocukların dadısı olarak çalışmaya başlar. Amaç son kamelya olan Middleburry Pembesini bulup, ailesini borçtan kurtarmaktır.
Günümüzde ise; Addison ile Rex'in mutlu bir evlilikleri vardır. Fakat Addison'nun geçmişten sakladığı bir sır vardır. Bu sırdan kaçmak için eşiyle birlikte Livingston Köşküne gider, fakat bu sır Addisonla birlikte gelir. Bu arada Addison bu sırla uğraşırken bir yandan da köşkte de bazı sırlar keşfetmiş olup, bunların peşine düşer.
Kitabın sonuna doğru Rex ile Addison için sonuç apaçık belli olurken, bunu Flora cephesinde göremiyorum. Üstü kapalı bir şekilde sonlandırılmış kitabı. Ne yalan söyleyeyim,biraz daha detay olsaydı gerçekten daha güzel olurdu diye düşünüyorum.



ALINTILAR



*İnsan çoğu şeyle mücadele edebilir,ama seveceği kişiyle asla kendi karar vermez.Kalbin seçtiği kişiyi,iste de değiştiremez. 


*Küçük bir kızken,sadece bana ait olan kitaplarım olsun istemiştim.Hikayelerde kaybolmayı,benim hayatım iç karartıcı bir hal almışken,kitapların dünyasında yaşamayı kabul ederdim. ( Flora syf 71 )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...